Predstavitev partnerskih šol

Leikskólinn Holt

Leikskólinn Holt je islandski vrtec s 100 otroki v starosti od 2 do 6 let. Je javni vrtec, ki ga sestavlja 5 oddelkov. Zgrajen je bil leta 1985 in je začel delovati z dvema oddelkoma. Leta 2003 in nato še leta 2013 so ga povečali, da je v njem lahko 4 do 5 oddelkov. Vrtec je dobro vpet v lokalno skupnost mesta Reykjanesbær, kjer ga obkroža narava, ki otrokom ponuja izkušnje na svežem zdraku tudi ob morju. V vrtcu je 27 zaposlenih, polovica od tega je strokovnih delavcev.

Vrtec deluje po vzoru vrtcev Reggio Emilia v Italiji, kjer poudarjajo otroka, ki ima možnost vpliva na svoje učenje. Strokovni delavci verjamejo, da se otroci največ naučijo z izkušnjami in da morajo imeti možnost izražanja na več načinov. Pri delu uporabljajo projektni pristop, poudarjajo naravno otroško radovednost, otrokom omogočajo komunikacijo in interakcijo, ko iščejo informacije, rešujejo probleme in predstavljajo svoje ideje.

Njihov moto je: veselje, ustvarjalnost, spoštovanje in iskanje znanja.

Spletna stran vrtca: http://www.leikskolinnholt.is/

Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu

Vrtec št. 48 z oddaljenimi enotami stoji na obrobju mesta Zabrze v pokrajini Šleziji na Poljskem in je javni vrtec, ki deluje zadnjih 30 let. Vrtec obkrožajo šole in druge institucije, ki omogočajo otrokom kakovostno socialno življenje in odraščanje. Stavba vrtca je dvonadstropna, ima svojo kuhinjo, telovadnico in velik vrt.

Vrtec zagotavlja vzgojo in izobraževanje otrokom v starosti od 3 do 8 let, vključno z otroki s posebnimi potrebami (z avtizmom, Downovim sindromom, slepim in gluhim otrokom, gibalno oviranim otrokom ter drugim otrokom z motnjami razvoja). Poleg sledenja nacionalnemu kurikulu vrtec organizira program zgodnje podpore za razvoj otrok in družin ter tudi mnoge možnosti individualne ali skupinske terapije. Strokovni delavci imajo izobrazbo tako s področja predšolske vzgoje kot specialne pedagogike.

Glavni cilj vrtca je spodbujanje razvoja otrok do pripravljenosti za vstop v šolo. Poudarjajo učenje in doživljanje sveta z vsemi čutili in izkustveno učenje. Strokovni delavci so specializirani za različne metode opismenjevanja in poučevanja matematike in ocenjujejo kompetence otrok na teh področjih. Učni proces načrtujejo na podlagi otrokovega razvoja, talentov in interesov. Zadnja leta se obračajo k bivanju in učenju na prostem. Vrtec ima že mnogo izkušenj s sodelovanjem v evropskih projektih in v eTwinningu, kjer je prejemnik priznanj za dobro prakso tako v združevanju eTwinninga s cilji nacionalnega kurikula kot tudi v uporabi novih tehnologij v izobraževalne namene.

Spletna stran vrtca: www.integracja48.wordpress.com

 

C.R.A. Alto Cidacos

C.R.A. Alto Cidacos je združenje štirih šol v pokrajini La Rioja v Španiji, v vaseh Arnedillo, Enciso, Herce in Préjano. Vseh učencev skupaj je 59, stari pa so od 3 do 12 let. Poleg izvajanja obveznega učnega načrta se šole vključujejo v različne projekte. Uporabljajo konstruktivistični pristop k poučevanju, uporabljajo pa tudi metode mnogih drugih pristopov. Njihov cilj je nudenje celovitega izobraževanja, v misli na svoje okolje in človena kot posameznika. Vključujejo se v projekte eTwinninga, projekt Biosfera, v katerem se ukvarjajo s svojim naravnim okoljem in viri, ter v projekt Zgodovina.

Opismenjevanje je eden izmed največjih ciljev letnega načrta in tudi temelj za večino študij. Na področju predšolske vzgoje delajo na splošnem, globalnem znanju, v osnovnošolskem izobraževanju pa poučujejo matematiko, španščino, spoznavanje narave, angleščino, telovadbo, vere in vrednote, likovno umetnost in glasbo.

Razvijajo programe predmetov, vključujoč različne projekte in medpredmetne povezave. Pri nekaterih aktivnostih se vse štiri šole povežejo in delajo skupaj (za dan državnosti, pustovanje – karneval, dan knjige in ob zaključku šolskega leta). Šola organizira tudi študijski obisk Velike Britanije, razne izlete in poučne obiske za otroke.

Oblikujejo razrede, kjer so učenci različnih starosti, in skupine učencev glede na predmet ali aktivnosti. Starejši otroci v združenih skupinah lahko prevzemajo vlogo vodij oz. učiteljev za mlajše otroke, z delitvijo otrok v manjše skupine pa dosežejo boljšo koncentracijo. Sodelovanje šol z javnimi lokalnimi institucijami je na zavidljivem nivoju in produktivno, ponuja pa možnosti za povezovanje prek celega šolskega leta.

Spletna stran šole: http://craaltocidacos.larioja.edu.es/

 

Vrtec Tržič

Vrtec Tržič sestavljajo tri velike enote (Palček, Križe, Deteljica) s štirimi dislociranimi oddelki (Lom, Snakovo, OŠ Tržič in OŠ Bistrica). Skupaj ga sestavlja 29 oddelkov, kar pomeni okoli 540 otrok. Za vzgojo in izobraževanje skrbi 64 strokovnih delavcev. Uprava je v enoti Palček, vrtec pa je v času trajanja projekta vodila ravnateljica mag. Nataša Durjava s pomočnico ravnateljice Tatjano Blaži.

V vseh enotah vrtec izvaja celodnevni program, ki traja do 9 ur dnevno in vključuje otroke v starosti od 11 mesecev do 6 let. Otroci so razdeljeni v dve starostni skupini (od 1 do 3 leta in od 4 do 6 let), tvorijo pa lahko homogene, heterogene ali kombinirane oddelke, glede na njihove potrebe in pogoje v vrtcu. Posebno se vrtec zavzema za kakovostno izvajanje individualiziranega programa za otroke s posebnimi potrebami.

Pri svojem delu vrtec izhaja iz nacionalnega kurikula za vrtce, vključuje pa tudi pristop Reggio Emilia in metode iz drugih konceptov, ki doprinesejo h kakovostnejši predšolski vzgoji in izobraževanju.

Vizija vrtca je: „NAŠ VRTEC JE HIŠA, KI STOJI NA  TEMELJIH SPOŠTOVANJA IN STROKOVNOSTI.“ Viziji sledi v svojih prizadevanjih promovirati demokracijo in spoštovanje do vseh otrok in zaposlenih, pa tudi pri učenju eden od drugega z načrtovanjem in izvajanjem različnih projektov.

Strokovni delavci sestavljajo pet strokovnih starostnih aktivov s po 12 člani glede na starost otrok, s katerimi delajo. Prek šolskega leta se srečajo na šestih aktivih, da načrtujejo, pripravljajo in evalvirajo svoje delo, hkrati pa se strokovno izpopolnjujejo – z ekskurzijami, predavanji in gostovanji. Strokovni delavci se povezujejo tudi v projektne time, npr. tim za rekonceptualizacijo, za strokovni razvoj, medsebojno opazovanje, ki dvigajo nivo zavedanja o poslanstvu, ki ga imajo – dati otrokom svoje skupnosti kar najboljše pogoje za rast, razvoj in učenje.

Spletna stran vrtca: http://www.vrtec-trzic.si/

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close